Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot
kuluttajakaupassa

Voimassa 11.9.2023 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Suomen AM-Markkinointi Oy/ Tapetit.fi. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuote-esittelyssä ja ne sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti www-sivujemme kautta osoitteesta www.tapetit.fi lisäämällä tuotteet ostoskoriin. Poikkeuksena mittatilauksena tilattavat valokuvatapetit, jotka tilataan tapetit@tapetit.fi sähköpostin kautta.

Mittatilaustuotteiden tilauksen jälkeen toimitamme asiakkaalle vedoksen. Kun vedos on hyväksytty ja tuote maksettu, tilaamme mittatilaustuotteen asiakkaalle. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet sekä niiden lukumäärä, tilauksen arvo, toimitusaika sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken. Tilaukset maksetaan tilausvaiheessa verkkopankista tai luottokortilla. Maksaminen tapahtuu PayTrail Oy:n sivuston kautta.

PayTrail on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on PayTrail Oy:n (y-tunnus 21228397) ylläpitämä ja PayTrail Oy on osa OP Ryhmää. PayTrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle.  PayTrail Oy näkyy maksunsaajana tiliotteella ja korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POPpankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy PayTrail Oy, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Alisa Yrityslasku (B2B-lasku), Walley ja OP Lasku 

Lasku- ja osamaksupalvet Walley, Op Lasku sekä Alisa Yrityslasku ovat myös maksuvaihtoehtoina verkkokaupassamme.

Alisa yrityslasku (B2B-lasku):

Alisa Yrityslasku on turvallinen maksutapa kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Kun asiakas käyttää Alisa Yrityslaskua maksutapana, ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon.

Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Alisa Yrityslaskulla sopii enintään 5000 € arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen. Alisa Yrityslaskua on kehitetty erinomainen mobiiliostokokemus edellä.

Lue lisää Alisa yrityslaskusta

3. Korttimaksaminen: Visa ja Mastercard 

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa – ja MasterCard SecureCode – todentamispalvelut. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot:
Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

4. Mobiilimaksaminen: MobilePay ja Pivo

Mobiilimaksutavat Pivo ja MobilePay ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirtomaksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Toimitusaika

Lähetämme tuotteita kaikkina arkipäivinä. Varastossa olevat tuotteet ja mallipalat toimitetaan 2-5:n arkipäivän kuluttua tilauksen teosta. Tilaustuotteiden toimitusaika on 10-20 arkipäivää. Toimitusaika ilmoitetaan tuotetiedoissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme tuotteet pääsääntöisesti Matkahuollon välityksellä. Matkahuollon paketit toimitetaan  noutopakettina tai kotiin toimitettuna. Tapettien noutopakettien toimituskulut ovat 10,90 €/ lähetys ja tapettien kotiin toimitusten toimituskulut ovat 20,00 €/ lähetys. Mallipalatilaukset toimitamme kirjekuoressa hintaa 3,00 €/ lähetys.  Toimitamme tapettitilaukset pakettina ja mallipalatilaukset kirjeenä, ainoastaan pakettilähetyksiä voi seurata lähetystunnuksilla. Mattojen noutopaketti toimituskulut ovat 20,00 €. Kaikki hinnat sisältävät alv 24 %

Peruutusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina ilmoittaa meille. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse, tapetit@tapetit.fi mikäli haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita.

Suosittelemme asiakasta tilaamaan tapeteista mallipalan tai tutustumaan jälleenmyyjiltä saatavaan näytekirjaan ennen tilausta oikean värisävyn varmistamiseksi ja turhien palautusten välttämiseksi. Sivustollamme on tapettilaskuri, jonka avulla voit laskea tapetin menekin. Käytä siis tapettilaskuria menekin laskemiseen välttääksesi hävikkiä. Ylimääräisiksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä.

 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Mittatilauksena tilatuilla valokuvatapeteilla ei ole palautusoikeutta. Nämä tuotteet ovat toimitusmyyntituotteita ja tilataan erikseen asiakkaalle.

Peruuttaessasi tilauksen maksunpalautus tehdään käytetylle maksutavalle. Palautamme asiakkaalle tuotteista maksetun hinnan sekä toimituskustannukset halvimman toimitustavan mukaan (10,90 €). Mikäli olet valinnut kalliimman toimitustavan, yli meneviä toimituskustannuksia ei hyvitetä. Huomaathan, että asiakas vastaa tavallisesti itse palautuskustannuksista peruuttaessaan sopimuksen. Lisäksi veloitamme palautuksista käsittelykulun, joka on 3,00 €.

Huomioithan, että noutamaton lähetys ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme palautus- ja käsittelykulut 20,00 €.

Emme vastaanota palautuksia, mikäli tilauksen peruuttamisesta ilmoitetaan yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.  Rahat palautetaan kuluttajansuojalain mukaisesti käsiteltyämme palautuksesi.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen tapetit@tapetit.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 1 viikon kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut , on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuollolle.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tapetit.fi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.