Voiko teiltä tilata mallipaloja tapeteista?

Pystyt tilaamaan meiltä n. A4 kokoisia mallipaloja. Mallipalojen avulla voit kokeilla, miltä tapetti tuntuu ja näyttää seinälläsi! Toimitamme mallipalat sinulle noin 2–3 arkipäivässä. Mallipalan tilaus ei sido sinua mihinkään. Voit tilata mallipaloja helposti lisäämällä tuotteen ostoskoriin. Mallipalan hinta on 2 €/ kpl toimituskulut sisältyvät hintaan (alv 24 %.) Tilausmäärällä ei ole rajoitusta, mutta mallipaloja on saatavilla vain osasta mallistoista – näet valikoiman tästä.
Suosittelemme näytemallipalan tilaamista, ennen varsinaista ostopäätöstä. Näyttöpäätteen kuvasta on välillä hankalaa nähdä tapetin oikea sävy tai kiiltoaste, joten mallipalan avulla näet sopiiko tapetti sävyiltään hyvin muuhun sisustukseesi.
Mikäli haluat nähdä tapettimallin jostain sellaisesta, josta mallipalaa ei ole saatavilla, ota meihin rohkeasti yhteyttä. Neuvomme sinut lähimmälle jälleenmyyjälle, jossa malli on nähtävissä mallikirjassa.
Voit tutustua mallipaloihin kotona rauhassa ja kun olet tehnyt valintasi, voit tehdä tilauksen suoraan verkkokaupastamme tai lähimmän jälleenmyyjäsi kautta. Jälleenmyyjät löydät täältä.

Mistä tiedän, kuinka monta tapettirullaa tarvitsen?

Kunkin tuotteen tuotesivulla on tapettilaskuri, joka laskee tarpeen puolestasi. Suosittelemme sen käyttöä, jotta saat tilattua oikean määrän.

Mistä saan tapetointiohjeen?

Lähetämme jokaisen tilauksen yhteydessä tapetointiohjeen tapetillesi. Kaikki tapetointiohjeemme löytyvät täältä.
Mikäli jokin asia askarruttaa, opastamme mielellämme. Otathan meihin siis rohkeasti yhteyttä: tapetit@tapetit.fi

Miksi tapetin pitää olla samaa painoserää?

Eri painosten välillä saattaa olla pieniä sävyeroja, sillä kunkin painoerän värit sekoitetaan käsityönä. Siksi on syytä varmistaa, että tapettirullat ovat samaa painoerää. Tästä syystä suosittelemme, että seinälle asennetaan samaa tuotantoerää.

Miten tapetoin?

Tapetointitapaan vaikuttaa suuresti se, mikä materiaali on kyseessä. Lue lisää tapetoinnista.
Kaikki asennusohjeet löytyvät täältä.

Mitä kiinnitysainetta käytän?

Suosittelemme käyttämään kuitutapetin asennuksessa Pride Valmisliimaa ja paperitapetin kiinnityksessä Pride Erikoistapettiliisteriä.
Tästä pääset kiinnitysaineisiin.

Pitääkö seinä pohjamaalata ennen tapetin asennusta?

Suosittelemme, että tapetoitavan pinnan tulee olla puhdas, kiinteä ja tasainen sekä vanhat tapetit tulee poistaa ennen tapetin asennusta.
Mikäli seinää ei ole aikaisemmin pohjamaalattu, kannattaa se tehdä. Esitöillä varmistat hyvän tartuntapinnan uudelle tapetille, ja tapetti on helppo poistaa tai vaihtaa useammin.

Miten tapetti kohdistetaan?

Tapetin kohdistukseen vaikuttavat kuviokorkeus ja kohdistustapa. Rullaetiketissä on kohdistus symbolit, jotka kertovat onko kyseessä vuoro-, tasa- vai vapaa kohdistus taikka vuodankääntö.
Lue lisää tapetin kohdistuksesta.

Mistä kohtaa tapetointi aloitetaan?

Tapetointi aloitetaan useasti päivänvalon tulosuunnan lähimmäisestä nurkasta. Seinään piirretään pystysuora aloitusviiva. Apuna voit käyttää mittanauhaa ja vesivaakaa.

Mistä tiedän, että tilaus on tullut perille?

Kaikki tilaukset vahvistetaan, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet sekä niiden lukumäärä, tilauksen arvo, toimitusaika sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Kuinka pitkä toimitusaika tuotteilla on?

Tuotteiden toimitusajat on ilmoitettu kunkin tuotteen tuotesivun lisätiedot osuudessa ’’toimitusaika’’. Ilmoitetut toimitusajat ovat suuntaa antavia. Lähetämme tuotteita kaikkina arkipäivinä. Varastossa olevat tuotteet ja mallipalat toimitetaan 2–4:n arkipäivän kuluttua tilauksen teosta. Tilaustuotteiden toimitusaika on 10–20 arkipäivää. Jos tilauksella on eri toimitusajan omaavia tuotteita, tilaus lähetetään pidemmän toimitusajan mukaisesti.

Mitä toimitus maksaa ja millä lähetätte toimituksen?

Voit noutaa lähetyksen Porin varastolta veloituksetta. Toimitamme tuotteet pääsääntöisesti Matkahuollon välityksellä. Matkahuollon paketit toimitetaan noutopakettina tai kotiin toimitettuna. Tapettien noutopakettien toimituskulut ovat 9,90 €/ lähetys ja tapettien kotiin toimitusten toimituskulut ovat 20,00 €/ lähetys. Toimitamme tapettitilaukset pakettina ja mallipalatilaukset kirjeenä, ainoastaan pakettilähetyksiä voi seurata lähetystunnuksilla. Mattojen noutopaketti toimituskulut ovat 20,00 €. Kaikki hinnat sisältävät alv 24 %

Mitkä maksutavat käyvät Tapetit.fi-sivustolla?

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa verkkokaupassa myös tavallisella luotto- tai pankkikortilla tai mobiilimaksutavoilla Pivo, MobilePay ja Siirto.
Lue lisää maksutavoista

Tapetit loppuivat kesken, miten tilaan lisää samaa tapettia ja varmistun siitä, että kyseessä on samaa painoserää?

Suosittelemme säilyttämään tapetin rullaetiketit mahdollisia lisätilauksia tai reklamaatiotapauksia varten. Rullaetiketissä on tieto tuotteen painoerästä.
Voit tilata tuotetta lisää lisäämälle tuotteen ostoskoriin. Kassalla (Chekout) on kenttä ’’Tilauksen kommentit (valinnainen)’’, johon voit kirjoittaa toivomuksen painoserästä, joka sinulle on toimitettu. Ilmoitamme sinulle, mikäli samaa painoserää on vielä saatavilla.

Voinko palauttaa tapetit?

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Mittatilauksena tilatuilla valokuvatapeteilla, Esta ja Origin tapeteilla sekä muilla tuotteilla, joilla toimitusaika on yli 2–3 viikkoa ei ole palautusoikeutta. Nämä tuotteet ovat toimitusmyyntituotteita ja tilataan erikseen asiakkaalle. Ylimääräiseksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä.
Palautuksista tulee aina sopia henkilökuntamme kanssa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse, tapetit@tapetit.fi mikäli haluat palauttaa tuotteita. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on saapunut meille ja se on hyväksytty, palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen rahat palautetaan sille maksutavalle, jolta olet tehnyt suorituksen.

Suosittelemme kuitenkin tilaamaan tapeteista mallipalan ennen tilausta oikean värisävyn varmistamiseksi ja ns. turhien palautusten välttämiseksi.
Lataa palautuslomake.

Tuotteessa on virhe, miten minun tulee edetä asian kanssa?

Otathan meihin yhteyttä viipymättä tapetit@tapetit.fi. Pääsääntöisesti hyvitämme asiasta uudella tuotteella.